Czym jest dropshipping?

Ogólnie rzecz ujmując, to model sprzedaży, w którym własnym towarem nie dysponują właściciele sklepu internetowego. Dropshipping oznacza też, że nie odpowiadają oni za realizację zamówień. Można wręcz powiedzieć, że właściciele e-sklepów działających w modelu dropshipping nawet nie widzieli fizycznie produktów, które oferują. Podstawowym i najważniejszym zadaniem właścicieli sklepów internetowych jest prowadzenie działań mających na celu pozyskanie jak największej liczby klientów i generowanie sprzedaży. W momencie dokonania przez klienta zakupu w e-sklepie jego zamówienie przekazywane jest do zewnętrznego dostawcy, z którym współpracuje. Najczęściej to producent lub hurtowania dysponująca oferowanym towarem.
Po przekazaniu zamówienia to zewnętrzny dostawca je realizuje, czyli wysyła zakupiony produkt. Ogromną zaletą tego modelu dla właściciela sklepu internetowego jest fakt, że płaci on za towar zewnętrznemu dostawcy dopiero wówczas, kiedy zostanie on zakupiony przez klienta. Odpowiedzmy więc na pytanie, które nas zaprząta: dropshipping – co to? Warto wcześniej zaznaczyć, że nie jest to skomplikowany model sprzedaży. Klient dokonuje zakupu w sklepie internetowym. Właściciel e-sklepu otrzymuje wpłatę na swoje konto. Następne zamówienie przekazywane jest do zewnętrznego dostawcy dysponującego towarem i dokonywana jest opłata z pominięciem własnej marży. Dostawca przygotowuje produkt oraz realizuje wysyłkę do klienta.

Dropshipping – jakie są zalety tego modelu sprzedaży?

Dropshipping cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nie może to dziwić, ponieważ ten model sprzedaży ma wiele zalet. Przede wszystkim nie wymaga dużego kapitału na start. Wynika to z tego, że w tym przypadku nie ma konieczności zakupu towaru na własność i jego magazynowania. Fakt, że nie realizuje się wysyłek samodzielnie, oznacza brak konieczności zatrudniania pracowników, co także wiąże się z niskim kapitałem potrzebnym na start. Wśród zalet dropshippingu na pewno wymienić trzeba również łatwe i szybkie skalowanie. W tym przypadku bowiem koszty infrastruktury nie rosną gwałtownie wraz ze skalowaniem biznesu. Innymi słowy, dużo większa liczba zamówień nie oznacza więcej pracy. To wszystko sprawia, że sklepem internetowym w modelu dropshippingowym dużo łatwiej się zarządza. Warto tu także wspomnieć o elastyczności. Ponieważ w tym modelu nie trzeba posiadać własnego towaru i go magazynować, biznes tego typu można prowadzić tak naprawdę z każdego miejsca na świecie. Komunikacja z zewnętrznym dostawcami odbywa się online i to oni realizują fizycznie zamówienia. Poza tym dropshipping oferuje także szeroki wybór produktów oraz możliwość testowania. Oznacza to możliwość wystawiania na sprzedaż wszelkiego rodzaju produktów i sprawdzanie, które z nich cieszą się większym, a które mniejszym zainteresowaniem. Wystawienie na sprzedaż takich czy innych towarów nie wiąże się z ryzykiem finansowym. Ewidencja czasu pracy w firmie - odkryj jak ją skutecznie prowadzić! 

Jakie minusy dropshippingu można wyróżnić?

Choć dropshipping ma wiele zalet, nie jest on oczywiście pozbawiony wad. Wskazać można tu choćby na dość dużą konkurencję. Jak wspomniano, ten model sprzedaży z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Oznacza to, że na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych działających właśnie w tym modelu. Niestety nie zawsze ma się też wpływ na jakość oferowanych przed dostawcę produktów i sprawność realizacji zamówień. Warto zatem wcześniej danego producenta lub hurtownię sprawdzić. Dzięki temu można mieć pewność, że współpracuje się z godnym zaufania kontrahentem. Innym minusem tego modelu sprzedaży jest niska marża. Jeśli będzie ona zbyt wysoka, wówczas klienci mogą nie być zainteresowani zakupem oferowanych produktów. Dlatego dropshipping opiera się w dużej mierze na wystawianiu na sprzedaż bardzo dużej liczby produktów.

Czy dropshipping jest legalny i wymaga założenia działalności gospodarczej?

Wiedząc już, na czym polega dropshipping, warto kilka słów powiedzieć o tym, czy jest to legalny model sprzedaży i czy wymaga założenia działalności gospodarczej. Oczywiście sprzedaż produktów w modelu dropshipping jest całkowicie legalna. Jeśli zaś chodzi o założenie działalności gospodarczej, uzależnione jest to od osiąganych miesięcznie przychodów. Jeśli miesięczne dochody nie przekraczają limitu miesięcznego równego połowie stawki minimalnej krajowej w danym roku, wówczas nie ma konieczności rejestracji działalności gospodarczej. W przypadku wyższego dochodu, założenie działalności gospodarczej jest już obligatoryjne. Nie da się jednak ukryć, że jeśli traktuje się sprzedaż w modelu dropshippingu na poważnie, to rejestracja firmy będzie dobrym rozwiązaniem. Ułatwi to choćby współpracę z zewnętrznymi dostawcami. Producenci czy hurtownie preferują bowiem rozliczanie się na podstawie faktur. Poza tym firma zawsze budzi większe zaufanie. Rejestracja czasu pracy w przedsiębiorstwie - sprawdź jak ją dobrze prowadzić!

Dropshipping – jakie są produkty wysokiego popytu?

Każdy, kto chciałby prowadzić sklep internetowy w dropshippingu, zawsze zastanawia się na tym, jakie produkty warto oferować i sprzedawać. Nie da się ukryć, że w tym biznesie znalezienie właściwego produktu to klucz do sukcesu. Ważne, aby odpowiadał on na potrzeby klientów i był dla nich osiągalny cenowo. Niestety, często znalezienie takiego produktu nie jest wcale łatwe, jak mogłoby to się wydawać. Wynika to z dużego nasycenia rynku. Dlatego szukając idealnego produktu, warto znaleźć konkretną niszę rynkową. Warto współpracować z producentami lub hurtowniami oferującymi unikalne towary. To dobry sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Jak wspomniano wcześniej, dropshipping daje możliwość testowania różnego rodzaju produktów. To ogromna zaleta tego modelu sprzedaży. Dzięki temu bowiem po pewnym czasie prób i testów można znaleźć produkt, który dobrze się sprzedaje i przynosi dochody.

Jak zacząć działalność w modelu dropshipping?

Odpowiedzmy zatem na pytanie o drophsipping: jak zacząć? Cały ten proces podzielić trzeba na kilka etapów. Pierwszym z nich jest znalezienie swojej niszy i produktów. Warto w tym celu dobrze przeanalizować oferty konkurencyjnych sklepów internetowych. Kolejny krok to rejestracja działalności gospodarczej. Następnie wybrać należy dostawcę. Ważne, aby był to kontrahent godny zaufania. Analizując oferty różnych dostawców, warto zwrócić uwagę na to, czy proponują rabaty, jak wygląda ich polityka zwrotów i reklamacji, jak szybko i w jakiej formie realizują zamówienia, czy przesyłki są ubezpieczone oraz jak wygląda proces rozliczeniowy. Pod kątem tych czynników wybrać należy konkretnego dostawcę. Kolejne dwa etapy to otworzenie swojego sklepu internetowego i rozpoczęcie działań z zakresu marketingu w celu jego promocji.

Czy dropshipping się opłaca?

Opłacalność dropshippingu zależy głównie od dwóch elementów. Pierwszym z nich jest wybór właściwego produktu. Drugi to wkład własnej pracy. Najważniejszym zadaniem właściciela sklepu w tym modelu sprzedaży jest prowadzenie skutecznych działań marketingowych. Ich celem jest generowanie ruchu na stronie oraz zachęcanie klientów do zakupu. Jeśli działania te będzie się prowadzić w sposób właściwy, liczyć można na dobrą sprzedaż i tym samym zyski. Za dropshipingiem na pewno przemawia fakt, że nie wymaga on na początku dużego wkładu. Ryzyko finansowe jest tu zatem niewielkie. Grafik pracy online - sprawdź, jakie korzyści ma to rozwiązanie!