Dlaczego warto mieć wizytówkę firmy w Google?

Wizytówka w Google stanowi jeden z ważnych kanałów pozyskiwania klientów, gdyż w prosty sposób pozwala na uzyskanie widoczności w internecie. Każdy użytkownik Google będzie miał możliwość szybkiego dostępu do interesujących go informacji na temat twojej działalności jak np. dokładny adres siedziby czy numer telefonu. Co istotne nie musisz znać języka angielskiego, cały panel przetłumaczony jest na język polski. A oto najważniejsze korzyści, jakie daje strona firmowa Google.

Widoczność danych kontaktowych dla wszystkich użytkowników Google

Dodawanie firmy do Google Maps daje możliwość umieszczenia podstawowych danych kontaktowych każdej działalności, takich jak: nazwa firmy oraz jej adres, telefon kontaktowy. Pamiętaj, aby podane przez ciebie dane były jednakowe w wizytówce Profilu Firmy, na stronie internetowej, portalach społecznościowych czy katalogach branżowych. Poprawnie uzupełnione dane przyczynią się do budowania lokalnej widoczności.

Potwierdzenie wiarygodności i budowanie zaufania

Użytkownicy Google z pewnością docenią zweryfikowaną i dobrze zoptymalizowaną wizytówkę. Potwierdzi to wiarygodność twojego biznesu w ich oczach oraz zbuduje zaufanie. Ważne, abyś podczas tworzenia wizytówki skupił się na historii i ofercie twojej firmy, a także cechach wyróżniających ją na tle konkurencji. Warto skorzystać także z oferowanej przez Mapy Google możliwości dodawania opinii. Są to zupełnie bezpłatne działania marketingowe na rzecz twojego biznesu - dają potencjalnym klientom sygnał, iż twoja firma jest wiarygodna i warto ci zaufać.

Kreowanie pozytywnego wizerunku w internecie i rozwój biznesu

Poprawnie wypełniona wizytówka oraz spora liczba opinii o firmie jest cenna dla robotów Google, które uznają ją za atrakcyjną i dzięki temu zapewniają wysoką pozycję w wyszukiwarce. Liczne opinie klientów budują także pozytywny wizerunek firmy, a ty jako właściciel masz możliwość interakcji i odpowiedzi na każdy, nawet negatywny komentarz oraz odpowiednie ustosunkowanie się do niego. Dzięki konstruktywnej krytyce klientów masz możliwość poprawy działania własnej firmy np. jakości obsługi czy jakości oferowanych produktów. Przyczynia się to bezpośrednio do jej rozwoju, gdyż dowiadujesz się jakie obszary twojej działalności wymagają poprawy. 

Jak dodać firmę do Google Maps i jak zrobić wizytówkę Google?

Jak zaznaczyć firmę na Mapie Google? To zadanie jest stosunkowo łatwe. Po zalogowaniu się na komputerze w Mapach Google (możesz użyć adresu: https://www.google.com/maps), dodanie własnej firmy do Google Maps wykonasz na 3 sposoby:

  • wpisz jej adres na pasku wyszukiwania - po lewej stronie w profilu firmy kliknij "Dodaj swoją firmę",
  • prawym przyciskiem myszy kliknij w dowolne miejsce na mapie, a potem "Dodaj swoją firmę",
  • kliknij "Menu" znajdujące się w lewym górnym rogu, a następnie "Dodaj swoją firmę".

Na ekranie pojawią się odpowiednie instrukcje według których należy postępować, chcąc dokończyć rejestrację profilu firmy.

Warunkiem założenia profilu firmy w Google jest posiadanie fizycznego adresu. Do tego miejsca zostanie przypięta wizytówka i w takiej lokalizacji będzie się wyświetlać użytkownikom Google. Cały proces zakładania wizytówki przebiega w kilku krokach:

  • chcąc zarejestrować profil firmy, wejdź na: https://www.google.com/intl/pl_pl/business. Do założenia wizytówki najlepiej użyj maila firmowego,
  • skorzystaj z prostego kreatora wizytówki,
  • wprowadź nazwę firmy,
  • wybierz rodzaj prowadzonej działalności,
  • wybierz kategorię świadczonych usług,
  • podaj adres siedziby firmy lub zdefiniuj obszar obsługiwania klientów,
  • uzupełnij numer telefonu oraz adresu firmowej strony internetowej,
  • opcjonalnie dodaj opis działalności, przybliżając go swoim klientom (zalecane),
  • zweryfikuj wizytówkę Google.

Pozycjonowanie wizytówki Google – co należy o nim wiedzieć

Pozycjonowanie elektronicznej wizytówki jest procesem dość długotrwałym ze względu na konkurencję w branży. W procesie tym powinieneś kierować się kilkoma istotnymi kwestiami.

  • zadbaj o optymalizację wizytówki i wypełnij poprawnie wszystkie ważne pola takie jak: nazwa firmy, kategoria działalności, opis, data otwarcia, dane kontaktowe, witryna, lokalizacja i obszar oraz godziny otwarcia,
  • uzupełnij opis firmy, który nakreśli klientom obraz twojej działalności, a także przekona do siebie roboty Google, oddziałując pozytywnie na pozycję. Pamiętaj o słowach kluczowych, które także wpłyną na pozycjonowanie wizytówki w wyszukiwarce,
  • skorzystaj z Google Reviews, czyli opinii. Odpowiadaj na wszystkie opinie, które zamieszczają klienci o twojej firmie, najlepiej w ciągu 24 godzin,
  • zamieść zdjęcia w profilu firmowym Google,
  • dodaj tagi - etykiety Google Moja Firma, które pomagają firmom z wieloma lokalizacjami organizować swoje wpisy.

Google Moja Firma – jak usunąć profil i dane przedsiębiorstwa z mapy Google?

Jeśli z różnych powodów postanowiłeś zamknąć własną firmę, tak samo możesz, a nawet powinieneś usunąć swój profil firmowy Google. Dzięki temu unikniesz wprowadzania potencjalnych klientów w błąd. Możesz to zrobić na kilka sposobów.

Usuwanie wizytówki firmy w panelu Google Moja Firma przez właściciela

Najprościej jest usunąć wizytówkę swojej firmy, posiadając dostęp do jej profilu. Należy wówczas wykonać następujące kroki:

  • zalogować się na konto GMF - najpierw musisz zalogować się na konto, gdzie znajduje się wizytówka, którą chcesz usunąć. Możesz to zrobić pod następującym adresem: https://www.google.com/intl/pl_pl/business,
  • wybrać wizytówkę do usunięcia - w panelu Google My Business wybierz właściwą wizytówkę przeznaczoną do usunięcia,
  • przejdź na zakładkę Informacje - kliknij ją w panelu bocznym wizytówki,
  • oznacz firmę jako zamkniętą - kliknij zaznaczając odpowiednie okno,
  • wybierz jedną z 3 opcji - masz do wyboru 3 możliwości: oznaczenie firmy jako zamkniętą tymczasowo, zamkniętą na stałe oraz usunięcie wizytówki.

Należy zaznaczyć, iż wybierając opcję "Oznacz firmę jako zamkniętą na stałe" realnie usuniesz firmę z Google Moja Firma, ale może to potrwać nawet rok. Jednakże przy wybraniu tej opcji od razu w wyszukiwarce będzie wyświetlała się informacja, iż firma została zamknięta, a jej obecna widoczność spadnie o 90-99%. Znikną także godziny otwarcia i pozostanie jedynie numer telefonu, dlatego jeśli chcesz uniknąć telefonów z pytaniami - przed usunięciem wizytówki usuń jego numer. Przycisk "Usuń wizytówkę" kliknij dopiero po wybraniu wcześniejszej opcji, w przeciwnym razie twoja firma nadal będzie wyświetlała się normalnie w wyszukiwarce, a ty dodatkowo stracisz możliwość zarządzania nią i oznaczenia ją jako zamkniętą na stałe.

Usuwanie wizytówki firmy w panelu Google My Business bez prawa dostępu

Utraciłeś dane dostępowe do swojego konta, a twoja firma zakończyła działalność i chcesz usunąć swoją wizytówkę? A może jako zwykły użytkownik posiadasz informację, iż firma, która wyświetla się w Google Maps faktycznie przestała istnieć i chcesz pomóc innym użytkownikom, poprawiając czytelność Map i eliminując błędy? Bez dostępu danych do panelu możesz także dokonać usunięcia wizytówki. Zrobisz to na 2 sposoby.

Usuwanie wizytówki z możliwością weryfikacji własności profilu firmy

  • wyszukaj własną firmy w wyszukiwarce Google,
  • kliknij, że jesteś jej właścicielem i chcesz dokonać weryfikacji, bym móc zarządzać własnością,
  • uzupełnij niezbędne informacje, następnie wybierając metodę weryfikacji, kliknij "Wyślij kod",
  • wpisz otrzymany kod weryfikacyjny i potwierdź własność, aby móc nią zarządzać.

Usuwanie wizytówki bez możliwości weryfikacji własności firmy

  • wyszukaj w wyszukiwarce Google profil, który chcesz zgłosić do usunięcia,
  • kliknij "Zaproponuj zmianę",
  • wybierz "Usuń to miejsce",
  • zaznacz powód usunięcia,
  • wyślij zgłoszenie.