Możesz udostępnić tę grafikę na swojej stronie.
Wyzwania pracy zdalnej.
Osoby pracujące zdalnie twierdzą, że są 22% szczęśliwsze w pracy oraz o 30% bardziej produktywne i zaangażowane.
Od rozpoczęcia pandemii COVID-19, 47% doświadczyło wypalenia zawodowego oraz 47% firm twierdzi, że praca zdalna zostanie z nimi na dłużej.
Zatarcie się granicy praca/dom i dłuższe godziny pracy tworzą nowe wyzwania.
75% osób pracujących zdalnie doświadcza stresu i wypalenia zawodowego.
43% jest bardziej podatna, żeby pracować ponad 40 godzin tygodniowo, 37% zgłasza, że pracuje więcej godzin niż wcześniej, 22% ma problem z odcięciem się od myślenia o pracy po godzinach.
Praca zdalna może prowadzić do deorganizacji - obniża produktywność i podnosi stres.
STRES
Brak zorganizowania powoduje frustrację i stres, a w konsekwencji zaburza dobrostan pracownika.
OPÓŹNIENIA
Zespoły mają trudności z zarządzaniem projektem i doświadczają opóźnień w realizacji.
NIŻSZA JAKOŚĆ PRACY
Brak wiodącego kierunku prowadzi do rozproszenia uwagi.
STRATA CZASU
U pracownika pojawia się uczucie, że nie zrobił nic wartościowego, chociaż spędził na pracy długie godziny.
ROZPRASZACZE
Domowe otoczenie rozprasza uwagę pracownika, utrudniając wykonywanie zadań.
90% pracowników w USA czuje się bardziej odprężona, kiedy ma możliwość odejść od komputera w trakcie przerwy na lunch. Czują wtedy również, że ich miejsce pracy jest bardziej przyjazne oraz odczuwają większą produktywność.
Korzyści z automatycznego mierzenia czasu pracy
Rejestracja czasu może pomóc pracownikom w:
- Identyfikacji zadań, na które przeznaczają czas
- Śledzeniu długoterminowych postępów
- Robieniu adekwatnych, odpowiednio częstych przerw
- Ustalaniu priorytetów
- Lepszym skupieniu podczas pracy
- Organizacji dnia pracy
Firmy również korzystają na Rejestracji Czasu Pracy:
- Przejrzystość firmowych procesów
- Zwiększenie odpowiedzialności wśród pracowników
- Zrozumienie kosztów i efektywności operacyjnej
- Świadomość, gdzie najbardziej potrzebne są dodatkowe zasoby
- Sposób na śledzenie, które wydatki marnotrawią budżet
Zbadano, że w USA wypełnianie list obecności marnotrawi 7.4 MILIARDA DOLARÓW DZIENNIE tylko dlatego, że pracownicy zapominają poprawnie odbić obecności.
Najczęstsze wyzwania w rejestracji czasu pracy
82% managerów obawia się, że praca zdalna może obniżyć produktywność i skupienie pracownika. Tymczasem pracownicy spędzają nawet 4 godziny tygodniowo na bezproduktywnych zadaniach:
- 28% spędza czas na sprawdzaniu skrzynki odbiorczej i odpowiadaniu na maile
- 53% spędza ponad 3 godziny na zajęciach niezwiązanych z pracą
- 34% traci 2-5 godzin na bezproduktywne calle i spotkania
38% pracowników w stanach zjednoczonych wciąż używa tradycyjnych papierowych list obecności i podbija klasyczne karty, a 60% firm, których pracownicy pracują zdalnie, używa oprogramowania do mierzenia czasu pracy, aby kontrolować produktywność i zaangażowanie pracowników.
Metody Monitorowania Czasu Pracy
RĘCZNA
Proste notowanie może zadziałać dla małych startupów albo firm z niewieloma pracownikami - w ich wypadku trudno nie zauważyć spóźniającego się pracownika.
LISTY OBECNOŚCI
Uzupełniane przez pracowników albo przełożonych, często z pomocą Excela albo Google Sheets - niedroga, ale czasochłonna opcja dla firm z nieco większą liczbą pracowników
KARTY DOSTĘPU:
Pracownicy raportują wejścia i wyjścia dotykając kartą czytnika - karty, tagu RFID albo kodu QR - proste i wydajne w jednej lokalizacji, ale może okazać się skomplikowane w przypadku pracy zdalnej
DANE BIOMETRYCZNE
Odciski palców, skanowanie siatkówki czy rozpoznawanie twarzy - weryfikuje tożsamość i rejestruje czas wejść i wyjść bez konieczności używania karty
GPS
Może być wykorzystywane do rejestrowania czasu pracy dostawców, przedstawicieli handlowych czy innych niestacjonarnych stanowisk - często budzi obawy co do prywatności pracowników
ZDALNY MONITORING
Rejestrowane są uderzenia w klawiaturę, aktywność myszy a kamerka internetowa rejestruje godziny pracy osoby pracującej zdalnie
Rozpoznawanie twarzy pozwala na płynną rejestrację czasu pracy bez konieczności odciągania pracowników od ich zadań i bez straty czasu.
Rejestrowanie czasu pracy wykorzystujące rozpoznawanie twarzy
Rozpoznawanie twarzy w dowolnym miejscu i czasie z inEwi:
- Wykrywanie nieuczciwych odbić - systemu nie da się oszukać zdjęciem, wideo czy przebraniem itp.
- Działa na urządzeniach z Androidem i MacOS, nawet tych starych
- Działa w przeglądarce
- Wspierane przez sztuczną inteligencję i Machine Learning
Skup się na rozwoju biznesu. Resztę zostaw inEwi.
Źródła:
https://www.qualtrics.com/blog/benefits-of-employee-time-tracking/
https://www.apollotechnical.com/statistics-on-remote-workers/
https://www.wrike.com/remote-work-guide/remote-work-burnout-mental-health/
https://biz30.timedoctor.com/time-tracking-statistics/#time-theft
https://www.forecast.app/blog/why-time-tracking-is-important-for-you-and-your-organization
https://hbr.org/2015/01/workers-are-bad-at-filling-out-timesheets-and-it-costs-billions-a-day
https://timingapp.com/blog/why-you-fail-with-time-tracking-apps-and-how-to-fix-it/
https://digital.com/6-in-10-employers-require-monitoring-software-for-remote-workers/
https://www.qandle.com/blog/ultimate-guide-to-track-attendance-of-remote-employees/
Nigdy więcej nie trać czasu!
Zautomatyzuj układanie grafików pracy, prowadzenie ewidencji czasu pracy, elektroniczne wnioski urlopowe i wiele więcej.
Załóż darmowe konto