Sklep internetowy – jaki są koszty założenia?
Ubiegły rok pokazał, jak wielka jest potęga Internetu przez co większość spraw jesteśmy w stanie załatwić zdalnie, na odległość. Analogiczna sytuacja jest w przypadku zakupów internetowych – możemy bowiem kupić praktycznie wszystko, w tym zrobić zakupy spożywcze, które zostaną dostarczone bezpośrednio pod nasze drzwi. Nie trzeba wspominać jaka to oszczędność czasu. Z tego właśnie powodu, prowadząc sklep stacjonarny, warto przenieść go na platformę internetową. Podobnie ma się sytuacja w przypadku, gdy dopiero w Twojej głowie rodzi się jakiś pomysł na biznes. Internet daje nam wiele możliwości, jednam otwarcie takiego sklepu musi zostać poprzedzone dogłębną analizą własnych możliwości. Osoby, które już prowadzą sklep stacjonarny, potrafią ocenić jakie produkty cieszą się największą popularnością. I może właśnie od ich sprzedaży należałoby zacząć. Duża liczba towaru z jednej strony będzie wyglądać bardzo atrakcyjnie, jednak oznacza to czasem dodatkowe koszty, związane z koniecznością przechowywania towarów. Ponadto, mając doświadczenie w handlu, łatwiej poradzić sobie ze wszystkimi formalnościami, a także z różnego rodzaju promocją. Ci, którzy chcą rozpocząć działalność w branży e-commerce, będą musieli włożyć odrobinę więcej wysiłku, chociażby w poszukiwaniu niszy, która przyciągnie klientów.
Sklep internetowy jak założyć – oczywiście do standardowych kosztów jakim są składki ZUS czy księgowość, przede wszystkim potrzebujemy miejsca w sieci, gdzie powstanie nasz sklep. Oznacza to, że nie obejdzie się be zakupu domeny lub serwera, gdzie stworzymy swoje miejsce dystrybucji towarów. W zależności od rozwiązania, na które się zdecydujemy, mogą to być wydatki rzędu kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Jak przy standardowym prowadzeniu biznesu, dochodzą do tego kwestie techniczne takie jak akcesoria biurowe (np. pieczątki), kasa fiskalna czy przygotowanie profesjonalnego regulaminu z pomocą prawnika. Szczególne znaczenie będzie miał ten ostatni, ponieważ zapisy w nim zawarte mogą uchronić nas przed nieuczciwymi klientami. Ponadto, warto pamiętać, że przepisy są odmienne w przypadku zakupów stacjonarnych a tzw. zakupów na odległość. Jedną z różnic jest fakt, że towar zakupiony w sklepie internetowym może zostać zwrócony bez wyraźnego powodu w terminie 14 dni. Chociaż konkurencja jest spora, warto spróbować swoich sił i założyć swój własny sklep internetowy, który z czasem może się rozwinąć i stanowić sporą konkurencję na rynku.
Kiedy dowiemy się jak założyć sklep internetowy i że nie jest to wcale skomplikowane, także jego prowadzenie z pewnością przyjdzie nam z łatwością, a nawet sprawi nam radość. Sklepy internetowe w szczególności cieszą się popularnością wśród osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem, właśnie ze względu na niższe od sklepu stacjonarnego koszty, ponieważ odpada tutaj koszt wynajmu lokalu w przypadku gdy sami nim nie dysponujemy.
Nigdy więcej nie trać czasu!
Zautomatyzuj układanie grafików pracy, prowadzenie ewidencji czasu pracy, elektroniczne wnioski urlopowe i wiele więcej.
Załóż darmowe kontoZałożenie sklepu internetowego – czy warto?
Sklep internetowy jak otworzyć - prowadząc swój biznes i decydując się na nowe rozwiązania często zastanawiamy się czy podołamy. Nie inaczej jest w tym przypadku, bo w końcu jak prowadzić sklep internetowy i czy zakładanie sklepu internetowego jest czasochłonne? Przede wszystkim należy skupić się na plusach wprowadzenia swoich towarów do obrotu w sieci. Daje nam to szersze pole, ponieważ tak naprawdę nie ogranicza nas metraż, a jedynie „pojemność” serwera. Zakupy w Internecie stały się bardzo popularną formą nabywania towarów, ze względu na szybkość i szeroki wybór. Bezsprzecznym plusem jest także dostępność 24 h/dobę przemawia za przewagą takiej formy nad tradycyjną stacjonarną. Jeżeli tak spora część osób korzysta z tej formy zakupów, odpowiedź jest tylko jedna – prowadzenie sklepu internetowego to przyszłość! Chociaż konkurencja jest spora, warto spróbować swoich sił i założyć swój własny sklep internetowy, który z czasem może się rozwinąć i stanowić sporą konkurencję na rynku.
Założenie sklepu internetowego – funkcjonalności i automatyzacja
Jak działa sklep internetowy? Pewnie nie raz korzystałeś z tego typu usługi, kupując sprzęt komputerowy czy też części garderoby. Standardowo na stronie internetowej znajdziemy katalog produktów z podziałem na kategorie i opcję „dodaj do koszyka”. Potem wystarczy już szybka zapłata i oczekiwanie na towar. Nowoczesne rozwiązania, które oferują platformy e-commerce, pozwolą Ci na indywidualne dostosowanie funkcjonalności Twojego sklepu internetowego do indywidualnych potrzeb. Szybkość dokonywania transakcji poprzez system szybkich płatności online jest głównym argumentem, który przemawia za tym, że klienci decydują się na taki rodzaj zakupów. Natomiast szybka wymiana korespondencji, stanowi ułatwienie zarówno dla sprzedającego jak i kupującego. Ponadto w wielu przypadkach mamy możliwość rozbudowy platformy o dodatkowe opcje jak np. subskrypcja czy czat.
Założenie sklepu internetowego – jaką platformę wybrać?
Sklep internetowy założenie - pamiętaj, że obecnie oferowane na rynku rozwiązania nie wymagają od Ciebie wiedzy nt. programowania, co jest bardzo pocieszającym faktem, bo w końcu nie każdy z nas jest informatykiem. Z jakich możliwości, które daje nam Internet możemy skorzystać? Najlepszym rozwiązaniem na początek są platformy e-commerce. Oferują one łatwe w obsłudze oprogramowanie w chmurze, dostępne z poziomu przeglądarki internetowej. Pozwala to na bardzo łatwą obsługę i dopasowanie zdjęć i opisów do kategorii przy jednoczesnym braku konieczności posiadania skomplikowanego programu. Możesz także skorzystać z innych rozwiązań, jakim jest sklep dedykowany, tworzony od podstaw lub płatne oraz bezpłatne licencje. W przypadku sklepu dedykowanego, możemy dostosować go indywidualnie do naszych potrzeb, tworząc intuicyjne i przyjazne miejsce do zakupów online. Kiedy już wybierzesz odpowiednią platformę, która pozwoli zaistnieć w branży e-commerce, warto zająć się promocją. To właśnie wszelkie działania marketingowe pozwolą na zbudowanie marki i bazy klientów.
Założenie sklepu internetowego – jak go rozpromować i zwiększyć jego widoczność?
Dobry marketing jest ważny w przypadku prowadzenia każdego rodzaju działalności. Jedną z najczęściej wykorzystywanych sposób promowania danego biznesu są social media. Szerokie zasięgi pozwalają trafić do sporej liczby osób, przez co Twoja marka staje się coraz bardziej znana. Wstawianie postów atrakcyjnych dla potencjalnych klientów, przyciągnie ich uwagę i przekona do zakupu. Taki sposób reklamy daje także poczucie bycia bliżej z klientami. Warto także skorzystać z rozwiązań jakie daje reklama Google Ads lub reklama sklepu na platformie Allegro, bo jak podaje sam serwis – zakupy rozpoczynane są w 80% właśnie u nich. Warto zainteresować się pozycjonowaniem, który pozwoli na uzyskanie lepszej widoczności sklepu w sieci, ponieważ w wyszukiwarce pojawi się on wyżej niż konkurencyjne strony.
Nigdy więcej nie trać czasu!
Zautomatyzuj układanie grafików pracy, prowadzenie ewidencji czasu pracy, elektroniczne wnioski urlopowe i wiele więcej.
Załóż darmowe konto