·3 min czytania

Rozpoznawanie twarzy a praca zdalna [Infografika]

Jak rozpoznawanie twarzy sprawia, że praca zdalna staje się płynna i uporządkowana [Infografika]
inEwi-FacilRec-Full_pl

Możesz udostępnić tę grafikę na swojej stronie.

Wyzwania pracy zdalnej.

Osoby pracujące zdalnie twierdzą, że są 22% szczęśliwsze w pracy oraz o 30% bardziej produktywne i zaangażowane.

Od rozpoczęcia pandemii COVID-19, 47% doświadczyło wypalenia zawodowego oraz 47% firm twierdzi, że praca zdalna zostanie z nimi na dłużej.

Zatarcie się granicy praca/dom i dłuższe godziny pracy tworzą nowe wyzwania.

75% osób pracujących zdalnie doświadcza stresu i wypalenia zawodowego.

43% jest bardziej podatna, żeby pracować ponad 40 godzin tygodniowo, 37% zgłasza, że pracuje więcej godzin niż wcześniej, 22% ma problem z odcięciem się od myślenia o pracy po godzinach.

Praca zdalna może prowadzić do deorganizacji - obniża produktywność i podnosi stres.

STRES

Brak zorganizowania powoduje frustrację i stres, a w konsekwencji zaburza dobrostan pracownika.

OPÓŹNIENIA

Zespoły mają trudności z zarządzaniem projektem i doświadczają opóźnień w realizacji.

NIŻSZA JAKOŚĆ PRACY

Brak wiodącego kierunku prowadzi do rozproszenia uwagi.

STRATA CZASU

U pracownika pojawia się uczucie, że nie zrobił nic wartościowego, chociaż spędził na pracy długie godziny.

ROZPRASZACZE

Domowe otoczenie rozprasza uwagę pracownika, utrudniając wykonywanie zadań.

90% pracowników w USA czuje się bardziej odprężona, kiedy ma możliwość odejść od komputera w trakcie przerwy na lunch. Czują wtedy również, że ich miejsce pracy jest bardziej przyjazne oraz odczuwają większą produktywność.

Korzyści z automatycznego mierzenia czasu pracy

Rejestracja czasu może pomóc pracownikom w:

  • Identyfikacji zadań, na które przeznaczają czas
  • Śledzeniu długoterminowych postępów
  • Robieniu adekwatnych, odpowiednio częstych przerw
  • Ustalaniu priorytetów
  • Lepszym skupieniu podczas pracy
  • Organizacji dnia pracy

Firmy również korzystają na Rejestracji Czasu Pracy:

  • Przejrzystość firmowych procesów
  • Zwiększenie odpowiedzialności wśród pracowników
  • Zrozumienie kosztów i efektywności operacyjnej
  • Świadomość, gdzie najbardziej potrzebne są dodatkowe zasoby
  • Sposób na śledzenie, które wydatki marnotrawią budżet

Zbadano, że w USA wypełnianie list obecności marnotrawi 7.4 MILIARDA DOLARÓW DZIENNIE tylko dlatego, że pracownicy zapominają poprawnie odbić obecności.

Najczęstsze wyzwania w rejestracji czasu pracy

82% managerów obawia się, że praca zdalna może obniżyć produktywność i skupienie pracownika. Tymczasem pracownicy spędzają nawet 4 godziny tygodniowo na bezproduktywnych zadaniach:

  • 28% spędza czas na sprawdzaniu skrzynki odbiorczej i odpowiadaniu na maile
  • 53% spędza ponad 3 godziny na zajęciach niezwiązanych z pracą
  • 34% traci 2-5 godzin na bezproduktywne calle i spotkania

38% pracowników w stanach zjednoczonych wciąż używa tradycyjnych papierowych list obecności i podbija klasyczne karty, a 60% firm, których pracownicy pracują zdalnie, używa oprogramowania do mierzenia czasu pracy, aby kontrolować produktywność i zaangażowanie pracowników.

Metody Monitorowania Czasu Pracy

RĘCZNA

Proste notowanie może zadziałać dla małych startupów albo firm z niewieloma pracownikami - w ich wypadku trudno nie zauważyć spóźniającego się pracownika.

LISTY OBECNOŚCI

Uzupełniane przez pracowników albo przełożonych, często z pomocą Excela albo Google Sheets - niedroga, ale czasochłonna opcja dla firm z nieco większą liczbą pracowników

KARTY DOSTĘPU:

Pracownicy raportują wejścia i wyjścia dotykając kartą czytnika - karty, tagu RFID albo kodu QR - proste i wydajne w jednej lokalizacji, ale może okazać się skomplikowane w przypadku pracy zdalnej

DANE BIOMETRYCZNE

Odciski palców, skanowanie siatkówki czy rozpoznawanie twarzy - weryfikuje tożsamość i rejestruje czas wejść i wyjść bez konieczności używania karty

GPS

Może być wykorzystywane do rejestrowania czasu pracy dostawców, przedstawicieli handlowych czy innych niestacjonarnych stanowisk - często budzi obawy co do prywatności pracowników

ZDALNY MONITORING

Rejestrowane są uderzenia w klawiaturę, aktywność myszy a kamerka internetowa rejestruje godziny pracy osoby pracującej zdalnie

Rozpoznawanie twarzy pozwala na płynną rejestrację czasu pracy bez konieczności odciągania pracowników od ich zadań i bez straty czasu.

Rejestrowanie czasu pracy wykorzystujące rozpoznawanie twarzy

Rozpoznawanie twarzy w dowolnym miejscu i czasie z inEwi:

  • Wykrywanie nieuczciwych odbić - systemu nie da się oszukać zdjęciem, wideo czy przebraniem itp.
  • Działa na urządzeniach z Androidem i MacOS, nawet tych starych
  • Działa w przeglądarce
  • Wspierane przez sztuczną inteligencję i Machine Learning

Skup się na rozwoju biznesu. Resztę zostaw inEwi.

Źródła:

https://www.qualtrics.com/blog/benefits-of-employee-time-tracking/

https://www.apollotechnical.com/statistics-on-remote-workers/

https://www.wrike.com/remote-work-guide/remote-work-burnout-mental-health/

https://biz30.timedoctor.com/time-tracking-statistics/#time-theft

https://www.forecast.app/blog/why-time-tracking-is-important-for-you-and-your-organization

https://hbr.org/2015/01/workers-are-bad-at-filling-out-timesheets-and-it-costs-billions-a-day

https://timingapp.com/blog/why-you-fail-with-time-tracking-apps-and-how-to-fix-it/

https://digital.com/6-in-10-employers-require-monitoring-software-for-remote-workers/

https://www.qandle.com/blog/ultimate-guide-to-track-attendance-of-remote-employees/

Szczęśliwy użytkownik platformy inEwi

Nigdy więcej nie trać czasu!

Zautomatyzuj układanie grafików pracy, prowadzenie ewidencji czasu pracy, elektroniczne wnioski urlopowe i wiele więcej.

Załóż darmowe konto

#udostępnij jeżeli ten artykuł jest przydatny:

Warto również przeczytać te artykuły.

Sprawdź inne propozycje opracowane przez naszych ekspertów.

Sprawdź też inne artykuły!

Zobacz wszystkie

Wykorzystujemy pliki cookie, piksele i lokalną pamięć w celu poprawy wydajności, personalizacji treści i reklam oraz ich pomiaru. Używamy własnych plików cookie oraz niektórych od stron trzecich. Tylko absolutnie konieczne są włączone domyślnie. Więcej w naszej polityce prywatności.